Oslavy 100 let MHD

| | |


Je neděle 20. 9. 2009 dopoledne a na náměstí jsou přivážena vozidla, která budou za nedlouho terčem návštěvníků. Aneb po deseti letech se znovu Jihlava dočkala svátku městské dopravy. V horní části náměstí jsou parkovány dva nové trolejbusy 26 Tr a jeden červený autobus Tedom C12 G na CNG. Přijíždí také flotila historických vozů a to jmenovitě dva trolejbusy 9 Tr HT a tři autobusy Škoda 706 RO + vlek Karosa B40, Škoda 706 RTO a červený dvoupatrák AEC Routemaster. Kolem deváté vše vypukává. Vozy jsou zpřístupněny veřejnosti a začíná koloběh oslav, který končí krátce po čtvrté hodině...

Akce probíhala na dvou místech a to na horní části Masarykova náměstí a druhá v areálu Dopravního podniku. Na náměstí bylo k vidění kromě nových vystavených vozů i dva stánky s prodejem knihy ke 100 letům a vedle pro děti balónky s logem oslav. Z horní kašny se stala konečná historických autobusových linek, neb se okolo ní otáčely. Trolejbusy pak měly konečné na zastávkách před radnicí. Historické trasy neměly svého jízdního řádu a tak vozidlo vždy vyjelo, až byl dostatečný počet cestujících, což nikdy dlouho netrvalo, protože zájem byl nečekaně vysoký. Zvláště velkého zájmu se těšil červený doubledecker originál z Londýna.

Druhé stanoviště byla vozovna na Brtnické ulici. Tam se člověk mohl dostat klasickou linkou A, neb všechny linky MHD byly ten den v rámci oslav zdarma. A co zde bylo k vidění? Byla otevřená myčka, ovšem bez názorné ukázky mytí... Pak dlouhá flotila odpočívajících autobusů pod "papundeklovým přístřeškem", ovšem páska zabraňovala vniknutí blíže. Což je škoda, protože v útrobách tohoto přístřešku stojí i odstavené-vyřazené trolejbusy 35, 36, 40 a autobus 320. Dále byla k vidění stará hala, kde se odstavují autobusy a trolejbusy. A nová hala, čili dílny. Sem mohl člověk nakouknout jen zvenčí, protože taktéž páska neumožnila detailně prozkoumat objekt. Před ní pak stály vystavené trolejbusy a autobusy všech typů, co u nás jezdí. (Pro tabulkáře to byly vozy evidenčních čísel 296, 336, 213, 68, 38, 62, 61). Nesmím opomenout i vedle stojící věž s modelem výhybky. Do areálu také zavítal po drobné? poruše i trolejbus 353, který zde cca po druhé hodině dělal již jen okružní linku po vozovně.

Na závěr tohoto příspěvku mi dovolte poděkovat všem, kteří měli zásluhy na těchto oslavách, protože se dle mého soudy povedly!


Historické vozy:
trolejbus Škoda 9 TrHT26, ev. č. 353 (*1979) ...... PSHŽD
trolejbus Škoda 9 TrHT28, ev. č. 358 (*1980) ...... DP m. Pardubic
autobus Škoda 706 RTO, ev. č. 28 (*1965-7) ...... DP m. Pardubic
autobus Škoda 706 RO, ev. č. 22 (*1947) ............ TMB
vlek Karosa B 40, ev. č. 48 (*1959) ..................... TMB
autobus AEC Routemaster, (*1961) ...................... Bohemia T. M.

Fotogalerie:
  
Oslavy 100 let by Eugen
  
Oslavy 100 let by J. Meitner


Odkazy na jiné weby se zmínkou o oslavách:
dopravni.net... || jihlavsky.denik... || dp-jihlava.blog.cz... || www.pshzd.cz... ||
www.trolejbus.cz... || www.jihlavske-listy.cz... || www.busportal.cz... ||
tn.nova.cz... || spz.logout.cz... || www.sm11.cz... || www.richardovystranky.cz... ||
5etter.rajce.idnes.cz... ||






odzkoušeno v IE 9.0  |  rozlišení 1024x768  |  jihlavskymhd.g6.cz  |  © MK & M.J. & Eugen 2006-2013   


Vyzkoušejte moderní laboratoře TÜV NORD