TOPlist


Rok 2010 v jihlavské mhd

| | |


Rok 2010 byl především ve znamení úsporných opatření. Ovšem dočkali jsme se i událostí opačného charakteru. Co vše se za rok 2010 stalo si shrneme v pár bodech.



I. čtvrtletí:

Na konci února bylo zařazeno dalších pět vozů 26 Tr. Nesou evidenční čísla 76 – 80. Vozy 44 a 46 byly po vyřazení prodány společnosti Zliner, kde byly po GO prodány do Bratislavského provozu. Na Znojemském mostě byla ve směru od zastávky Brtnická instalována výhybka pro manipulační přejezd směrem k Brněnskému mostu. Od 1. dubna platí nové jízdní řády, které určují celodenní interval 13 minut, o víkendu 17. Na každé lince (kromě linky E) ubyl jeden vůz. Během dubna se objevují spekulace o možném přemístění autobusového nádraží a vytvoření dopravního terminálu v místě dnešního Městského vlakového nádraží.


II. čtvrtletí:

Prvního května byl spuštěn nový odbavovací systém, čímž byl změněn i tarif jízdného - místo časového byl nově zaveden zastávkový. Začínají postupné bezbariérové úpravy třiceti vybraných zastávek.


III. čtvrtletí:

Linka 5 od 1. srpna zajíždí nově do lokality Ráj, kde byla vybudována nová konečná. Linka 5 tím byla obohacena o zastávky Znojemská, Nad Jihlávkou a V Ráji. Linka 12 začíná stavět na zastávce Na Brněnském mostě. Dále na lince 12 přibyla nová zastávky U Červeného kříže. Nachází se poblíž Jipocaru. No a do třetice byla zastávka Malý Beranov, Partex přejmenována na Malý Beranov, Nové stavení.


IV. čtvrtletí:

Bylo vypsáno výběrové řízení na dodavatele plynových autobusů. Dodávky by měly proběhnout v letech 2011/2012. Po Jihlavě byly instalovány velké výhybkové šipky. Jedná o křižovatku na Náměstí Svobody, u Horáckého stadionu a ve vozovně. Koncem roku bylo sešrotováno větší množství vyřazených vozů 14 Tr a vůz 21 Tr ev. č. 50.




Rok 2011 by měl být ve znamení výstavby plnící stanice a dodávky autobusů na CNG. V létě by měla dorazit předposlední dodávka vozů 26 Tr, ta poslední pak dorazí koncem října. Tím dojde k vyřazení posledních vozů 14 Tr a skoro většiny vozů 21 Tr. Dále by se měly objevovat nové informační tabule a aktuálními odjezdy spojů. Jestli se dočkáme i slibované preference dopravy na křižovatkách, to je ve hvězdách. No a tratě na Vrchlického ulici se zřejmě nedočkáme, protože se v rozpočtu nenašly potřebné finance.







:: autor Marek Juránek ::





odzkoušeno v IE 9.0  |  rozlišení 1024x768  |  jihlavskymhd.g6.cz  |  © MK & M.J. & Eugen 2006-2013   


Rychlá a profesionální certifikace výrobních postupů