TOPlist


Trolejbusová trať na Bedřichov

... provoz na nové trati

| | |

Zahájení provozu

Provoz na nové trati byl vyjma slavnostního přestřižení pásky, které se odehrálo předchozí den, celkem nenápadně zahájen se změnami linkového vedení a jízdních řádů ve středu 1. února. Hodí se dodat, že noc na 1. února byla pro provozní zaměstnance velmi náročná. Jednak museli dohlédnout na správné správné přehrání dat v informačním a odbavovacím systému, druhak museli sebe i ráno nastupující řidiče připravit na nové pořádky.
Linka H byla standartně obsazena konvečními trolejbusy, na lince G panuje z důvodu nedostatku parciálních trolejbusů (jež měly být dle smlouvy dodány v létě předešlého roku) kombinovaný provoz autobusů a trolejbusů.



Trolejbus na lince G ve středu 1. února poblíž zastávky Zadní Bedřichov.

Nové linky

Na nové trati jsou primárně provozovány trolejbusové linky G a H. Linka G má oproti lince H delší provozní rozsah (především o víkendech je provozní rozsah linky H pouze od 9 do 17h). Jejich interval od 6 do 18h činí 20 minut ( v prokladu 10 minut). Dále se jí dotýká provoz na expresních linkách 31 a 32, kde z důvodů oběhů vozidel panuje smíšený provoz autobusů a trolejbusů. Dále jsou pod trolejemi provozovány i autobusové linky 2 a 12.



Trolejbus na lince H ve středu 1. února. Zanedlouho odbočí z Pávovské ulice k závodu BOSCH.

Organizace provozu

Linka H si drží v pracovní dny od 6h do 18h intverval 20 minut. První spoj odjíždí z Bedřichova po páté hodině, poslední jede krátce po desáté večerní. Ve špičce jsou všechny spoje vedeny až do smyčky Bosch, v sedle končí každý druhý spoj ve smyčce Zadní Bedřichov. O víkendu jezdí linka H v omezeném provozním rozsahu 9-17h a je provozně propojena s linkou G. Linka G nasazuje jednotný interval stejně jako linka H. V dopoledním sedle linka G stejně jako linka H pásmuje ve smyčce Zadní Bedřichov. Po odpolední špičce linka G pásmuje ve smyčce Bosch. První spoj na lince G jede krátce po čtvrté ranní, poslední těsně před půlnocí. Víkendový provozní rozsah je totožný akorát s tím rozdílem, že linka G společně s linkou H pásmuje na konečných Antonínův důl, Bosch a Zadní Bedřichov. V rámci oběhů vozidel se trolejbusy objevují i na spojích expresních linek 31 a 32 jedoucí po silnici I/38 (též dálniční přivaděč) ve všední den i o víkendu. Linky jsou provozovány pouze při střídání směn v závodu BOSCH. Na autobusových linkách 2 a 12 se trolejbusy objevují pouze ve víkendových večerních hodinách v rámci oběhů vozidel.



Nové jízdní řády přinesly jejich mírné omlazení. Objevily se v nich nové bokorysy vozidel.

Nasazení vozidel

Na lince H jsou v pracovní dny nasazovány konvenční trolejbusy bez bateriového pohonu (číselná řada > 68). Přejezdem z linky H jsou zajišťovány zvláštní účelové spoje mezi Boschem v Pávově a Motorpalem ve Starých Horách. O víkendu jsou z důvodu provozního propojení s linkou G nasazeny pouze parciální trolejbusy (číselná řada < 68) S výjimkou posilových spojů je linka G obsazena parciálními trolejbusy (číselná řada < 68), včetně víkendů. Vzhledem k absenci nových parciálních trolejbusů je část oběhů zajišťována autobusy. Provoz plně zajišťovaný trolejbusy se daří držet pouze o víkendech za předpokladu nízkého správkového stavu. "Trolejbusové" spoje linek 2, 12, 31 a 32 jsou samozřejmě zajištěny parciálními trolejbusy.



Trolejbusy lze potkat i na vybraných spojích autobusových linek, kam parciální trolejbusy přejíždějí. Zde jako linka 2 v Heleníně.

Budoucnost

Již během února je jasné, že jízdní řády linek bude nutné v několika etapách optimalizovat. Stejně tak není dokončena nabíjecí infrastruktura ve smyčce Horní Kosov, smyčka Zadní Bedřichov také není stavebně zcela dokončena. Další vícepráce si patrně vyžádá úprava některých oblouků, které bohužel chybou projektu vyžadují velmi sníženou rychlost trolejbusů. Situace by se měla ustáliv během léta 2023, kdy by měly být všechny zmíněné neduhy vyřešeny a dodáno by mělo být šest zbývajících parciálních trolejbusů.



Dobíjecí infrastruktura na Horním Kosově.



Nakonec ještě malá fotogalerie se záběry z různých míst trati.



Linka G v Antonínově dole - tj. v úseku absolvovaným pomocí bateriového pohonu.



Místní část Pávov a trolejbus odbočující k zastávce Starý Pávov. Stále jsme v úseku bez trolejového vedení.



Počátek jednostopého trolejového vedení v zastávce Překladiště Pávov a místno natrolejení linky G směřující do města.



Trolejbus na jednostopé části tratě. Po pár desítkách metrů se připojí k trolejím vedoucím ze smyčky Bosch.



Smyčka Bosch je dvoustopá a předjízdným křížením zhruba v první třetině délky stop. Otáčení se děje na otočce v pozadí.



Od konečné Bosch k hlavní silnici se trať vine nízkým lesíkem.



Výjezd z příjezdové komunikace k závodu a připojení k jednostopého úseku trati vedoucíhu ze zastávky Překladiště Pávov.



Dlouhá rovinka na Pávovské ulici mezi odbočkou k závodu a kruhovým objezdem.



Od kruhového objezdu ke smyčce Zadní Bedřichov se trať opět zanořuje do lesa.



Smyčka Zadní Bedřichov s měnírnou a objektem sociálního zařízení v pozadí.



Noční idyla v odlehlé smyčce Zadní Bedřichov.



Příjezdová komunikace ke smyčce Zadní Bedřichov. V pozadí se větví trať k BOSCH a do smyčky.



Trolejbus linky G opustil zastávku Škola Bedřichov a projíždí křižovatku s Heroltickou ulicí.



Kousek ka křižovatkou se nachází vrcholek kopečku a následuje klesání k zastávce U Rybníka.



Nebateriová Škoda 32Tr na lince H dojíždí k zastávce U Rybníka.



Ze zastávky U Rybníka odjel reklamní trolejbus 84.



Následuje rovinka k zastávce Kronospan.



Trať mírným esíčkem překonává trať 225 do Havlíčkova Brodu.



Po překonání trati a průjezdu zastávkou Ul. 5. května se mění charakter zástavby.



Zastávka Na Růžku.



Dlouhou rovinkou lemovanou stromořadím trať pokračuje k zastávce Královský vršek.



Zastávky Královský vršek se obousměrně nacházejí v oddělených pásech.



Za ní trať začne klesat a vine se stromořadím ke Kauflandu.



Trolejbus klesající k serpentině na Sokolovské ulici.



Trolejbus projíždí táhlou a ostrou začátkou a bude klesat poslední rovinkou ke Kauflandu.



Pohled opačným směrem - trolejbus stoupá na Královský vršek.



Setkání trolejbusů linky H ve stoupání od Kauflandu.



Trolejbus linky G sjíždí ke kruhovému objezdu u Kauflandu.



A ještě dva pohledy na další dva nezatrolejované úseky linky G. Zde Hradební ulice.



A zde ulice Žižkova. Obě ulice jsou výhledově určeny k zatrolejování.



<--- zpět na rozcestník

| | |


© Jihlavský MHD









odzkoušeno v IE 9.0  |  rozlišení 1024x768  |  jihlavskymhd.g6.cz  |  © Jihlavský MHD | since 2006