Seznamte se ....
Trolejbus 24 Tr vychází z projektu unifikace autobus / trolejbus. Škoda v novém tisíciletí již nechtěla z ekonomického hlediska sama vyrábět kaslte pro své vozy a tak nalezla partnera a to v závodě Karosa Vysoké Mýto, patřící pod koncern Irisbus. Karosa Škodě začala dodávat kaste Citybus 12m pro výrobu vozů Škoda 24 Tr. Jedná se o kastle se zesílenou střechou pro autobusy poháněné CNG. Ve druhé polovině roku 2005 končí výroba kastlí Citybus a najíždí se na výrobu faceliftu pod označením Citelis. Název typu trolejbusu však Škoda nemění a pokračuje se dále. Trolejbus 24 Tr je dvounápravový vůz se samonosnou karoserií. Interiér vozu je v celé délce nízkopodlažní. Je zde plošina pro vozík nebo kočárek a šest sedadel pro bezbariérový přístup, zbylá sedadla jsou umístěna na podestách.
Trolejbus Škoda 24 Tr Irisbus:
Délka / šířka / výška: |
11 990 / 2 500 / 3 500 mm |
Hmotnost: |
11 500 kg |
Nástupní výška: |
320 / 330 mm |
max. rychlost: |
65 km/h |
Počet míst k sezení: |
28 |
Počet míst k stání: |
58 |
Přední náprava: |
IVECO RI 75 BUS |
Zadní náprava: |
ZF-AV 132 |
Trakční motor: |
Asynchronní 210 kW |
Trakční pohon: |
AC pohon s technologií IGBT |
Topení: |
vodní s elektrickým výměníkem |
Manuální sběrače proudu, bez pomocného DG
Mechanická manuálně ovládaná plošina pro invalidní cestující
Karoserie plně nízkopodlažní Irisbus Iveco.
V Jihlavě se první typ tohoto vozu objevil v říjnu 2005. Jednalo se o vůz 62, který došel ještě v kastli Citybusu. A tak se stal jediným zástupcem této kastle v Jihlavě a lze ho tedy považovat za zdejší unikát. Další tři vozy došly na jaře 2006, kdy byly součástí dodávky 15 vozů financovaných EU - fondem SROP (12 autobusů, 3 trolejbusy). Tyto vozy již měly kastli v provedení Citelis. Na podzim téhož roku došel ještě vůz 66, který již nebyl financován z EU. Posledním vozem tohoto typu je vůz 67, který přišel na sklonku léta 2007. Od ostatních se na první pohled liší jen klimatizací nad řidičem. Do budoucna už není počítáno s nákupem tohoto typu vozidla, neb s ním nepanuje až taková spokojenost ať už od řidičů, či od údržby. Na závěr se hodí dodat, že všech šest vozů není vybaveno dieselagregátem.
FOTOGRAFIE:
(4.10.2006) --- Přebírání vozu 66 v Plzni by Eugen
(27.3.2006) --- Předání vozů 63 - 65 do provozu by J. Touš
(10.3.2006) --- Příchod vozů 63 - 65 by Eugen
DODÁVKY:
|