Škoda 24 Tr Irisbus

| | |


Seznamte se ....
Trolejbus 24 Tr vychází z projektu unifikace autobus / trolejbus. Škoda v novém tisíciletí již nechtěla z ekonomického hlediska sama vyrábět kaslte pro své vozy a tak nalezla partnera a to v závodě Karosa Vysoké Mýto, patřící pod koncern Irisbus. Karosa Škodě začala dodávat kaste Citybus 12m pro výrobu vozů Škoda 24 Tr. Jedná se o kastle se zesílenou střechou pro autobusy poháněné CNG. Ve druhé polovině roku 2005 končí výroba kastlí Citybus a najíždí se na výrobu faceliftu pod označením Citelis. Název typu trolejbusu však Škoda nemění a pokračuje se dále. Trolejbus 24 Tr je dvounápravový vůz se samonosnou karoserií. Interiér vozu je v celé délce nízkopodlažní. Je zde plošina pro vozík nebo kočárek a šest sedadel pro bezbariérový přístup, zbylá sedadla jsou umístěna na podestách.




Trolejbus Škoda 24 Tr Irisbus:
Délka / šířka / výška:  11 990 / 2 500 / 3 500 mm
Hmotnost: 11 500 kg
Nástupní výška: 320 / 330 mm
max. rychlost: 65 km/h
Počet míst k sezení: 28
Počet míst k stání: 58
Přední náprava: IVECO RI 75 BUS
Zadní náprava: ZF-AV 132
Trakční motor: Asynchronní 210 kW
Trakční pohon: AC pohon s technologií IGBT
Topení: vodní s elektrickým výměníkem
Manuální sběrače proudu, bez pomocného DG
Mechanická manuálně ovládaná plošina pro invalidní cestující
Karoserie plně nízkopodlažní Irisbus Iveco.


V Jihlavě se první typ tohoto vozu objevil v říjnu 2005. Jednalo se o vůz 62, který došel ještě v kastli Citybusu. A tak se stal jediným zástupcem této kastle v Jihlavě a lze ho tedy považovat za zdejší unikát. Další tři vozy došly na jaře 2006, kdy byly součástí dodávky 15 vozů financovaných EU - fondem SROP (12 autobusů, 3 trolejbusy). Tyto vozy již měly kastli v provedení Citelis. Na podzim téhož roku došel ještě vůz 66, který již nebyl financován z EU. Posledním vozem tohoto typu je vůz 67, který přišel na sklonku léta 2007. Od ostatních se na první pohled liší jen klimatizací nad řidičem. Do budoucna už není počítáno s nákupem tohoto typu vozidla, neb s ním nepanuje až taková spokojenost ať už od řidičů, či od údržby. Na závěr se hodí dodat, že všech šest vozů není vybaveno dieselagregátem.


FOTOGRAFIE:

(4.10.2006) --- Přebírání vozu 66 v Plzni by Eugen
(27.3.2006) --- Předání vozů 63 - 65 do provozu by J. Touš
(10.3.2006) --- Příchod vozů 63 - 65 by Eugen

DODÁVKY:

 2005 | 62 |
 2006 | 63 | 64 | 65 | 66 |
 2007 | 67 |










odzkoušeno v IE 9.0  |  rozlišení 1024x768  |  jihlavskymhd.g6.cz  |  © MK & M.J. & Eugen 2006-2015   


Rychlá a profesionální certifikace výrobních postupů