Rok 2011 je v zájmu ekologie. Přinesl mamutí obnovu vozového parku, která započala již v minulých letech, a v tomto roce bude mít ještě dohru. Také byl dokončen projekt CNG autobusů pro Jihlavu, který dozní v první polovině letošního roku. Pojďme si ho tedy shrnout.
I. čtvrtletí:
Rok začíná šrotací vozu 51. Koncem ledna je znám vítěz výběrového řízení na autobusy s pohonem CNG - IVECO ČR. V únoru se objevují myšlenky o zavedení přestupní jízdenky. V březnu byl náhle vyřazen autobus 330 při nehodě ve vozovně. Koncem dubna započala výstavba CNG stanice v areálu DPMJ.
II. čtvrtletí:
Od června se neobjevuje v ulicích vůz 37. V tomto samém měsíci byla dokončena výměna oblouku U cvičiště x Žižkova. Ve dnech 16. a 17. června dorazily první čtyři autobusy na CNG. Média píší o nákupu minibusů s pohonem CNG v roce 2013. Od 1.7. došlo k drobné, ale zásadní úpravě tarifu, při kterém byla zavedena přestupní jízdenka. Oficiálně byla uvedena do provozu stanice na CNG. Trolejbusy 49 a 54 byly prodány DPMB. Autobus 327 poputoval soukromé osobě ze Zlína, vůz 296 šel do depozitu.
III. čtvrtletí:
Počátkem srpna docházejí Solarisy z předposlední dovávky (81-85). Koncem prázdnin byla rekonstruována zastávka U Tesly. V průběhu září dojezdily vozy 48, 52, 53. Vozy 56 a 60 navagonovány a prodány do Rovna.
IV. čtvrtletí:
V říjnu končí i poslední přeživší 14 Tr (59,38). Vozy 37 a 38 čeká stejný osud jako 56, 60. Vůz 59 prodán do rukou soukromníka. Koncem října převezeny do DPMB vozy 48, 52 a 53. Mimojiné dodány poslední vozy 26 Tr (86-90). Trolejbusy 24 Tr dostávají světla na denní svícení (vyjma 62). V listopadu má autobus 204 vážnou nehodu. Opraven byl ve Vysokém Mýtě.
Rok 2012 byl měl přinést dokončení obnovy vozového parku autobusů dodáním zbývajících šesti vozů, přičemž by měl být obdobný počet autobusů vyřazen. Kolem inteligentních zastávek a preference dopravy je ticho po pěšině. Vrchlického ulice se tento rok nové mědi nedočká. Město ji nezahrnulo do svých plánů. Není v plánu ani zdražení jízdného.