Rok 2016 byl rokem (na místní poměry) divokého vývoje jízdních řádů a linkového vedení. Za celý rok vznikly tři nové linky a jedna zastávka, dalších pět zastávek prošlo rekonstrukcí. Jízdní řády všech linek doznaly během roku změn. Pojďme nahlédnout do čtvrtletního přehledu.
I. čtvrtletí
Hned začátkem roku nás opustily bez náhrady poslední tři trolejbusy 21Tr, čímž poklesnul dlouhá léta setrvalý inventární stav trolejbusů. Ve věstníku veřejných zakázek se na nepatrnou dobu objevilo výběrové řízení na výstavbu TT Vrchlického + Na Dolech. Celé první čtvrtletí bylo využito k prezentaci plánů do budoucna - nákupu nových vozů a změn jízdních řádů.
II. čtvrtletí Od 1. dubna vyjela do ulic nová noční linka N, jízdní řády trolejbusových linek dostávají po letech zpět inteligentní takty (12,15,20,24..minut). V půli dubna začíná rekonstrukce kanalizace ve Zborné, až do podzimu se autobusy otáčejí před obcí. V květnu začíná Solaris provádět záruční výměnu bočního oplechování.
III. čtvrtletí Od 1. července se linka N "zdokonaluje" jednosměrným závlekem na Dopravní podnik. K 1. září dochází na lince 9 k nárůstu spojů o 100%, linka navíc zajíždí k Poliklinice. Koncem září proběhl v rámci Evropského týdne mobility Den bez aut, či DOD v DPMJ.
IV. čtvrtletí Dne 1. října opustila linku 36 šestka, linka se od toho dne nazývá linkou 3. Linka 6 se jako lehká kompenzace prodloužila z Masarykova náměstí po ulici Vrchlického do Starých hor. Koncept expresních linek taktéž toho dne zahájily linky 31 a 32 do průmyslové zóny. V neposlední řadě došlo 1. října k přejmenování několika zastávek. Od 1. prosince funguje nová zastávka Fibichova ve směru z centra města ke Krystalu.
Výhled
Období překotného vývoje musí zákonitě vystřídat období stagnace. Koncept expresních linek postrádá linky 41 a 42, obsluhující průmyslovou zónu Hruškové dvory. Jejich realizace je aktuálně v nedohlednu. V nedohlednu je též realizace trolejbusové trati Vrchlického, kterou před sebou město tlačí jako chrobák kuličku trusu. V dubnu roku 2016 se hrdě hovoří o realizaci v roce 2017, v prosinci 2016 se opatrně operuje s termínem jaro 2018. Započne-li letos rekonstrukce mostů na silnici I/38 nad ulicí Romana Havelky, bude linka E s největší pravděpodobností provozována autobusy. Další stavební akce (Brněnský most, zastávky u ONA) jsou odloženy na rok 2018.