Rok 2020 máme, stejně jako zbytek světa, zafixovaný pandemií nového typu koronaviru. Útlum veřejného života se neblaze projevil i do tržeb, čímž došlo k omezení rozsahu provozu. Na druhou stranu světlejší chvilky představovaly dodávky nových trolejbusů Škoda 32Tr, autobusů Solaris Urbino 12 CNG a oslavy krásného výročí 111 let MHD v Jihlavě.
I. čtvrtletí
Začátkem roku vozidla jihlavské MHD změnila tvář - na všech se začal objevovat nový logotyp města Jihlavy. Autobus 225 byl upraven pro krátké zájezdy. V půlce března z důvodu šíření onemocnění COVID-19 vstupuje v platnost řada opatření, jež mají zabezpečit ochranu cestujících i řidičů před virovým onemocněním. Ještě koncem března přechází provoz na letní jízdní řády, je přerušen provoz linky N (z důvodu zákazu vycházení).
II. čtvrtletí Začátkem dubna v rámci dalších omezení přecházejí trolejbusové linky celotýdně na víkendové JŘ, autobusy jezdí dle speciálního omezeného JŘ. Od téhož data jsou odstaveny všechny trolejbusy Škoda 24Tr. V dubnu je též znám vítěz výběrového řízení na parciální trolejbusy - společnost Tram for Envi. Z důvodu odvolání účastníků na ÚHOS ovšem nedochází k podpisu smlouvy. Koncem května se vrací zpět v platnost letní jízdní řád, linka N je v provozu noc před nepracovní den. Do provozu zasahují již pouze vybrané vozy Škoda 24Tr.
III. čtvrtletí Hned na počátku července přijíždějí nové autobusy Solaris Urbino 12 CNG. Z důvodu lokálních ohnisek se v Jihlavě opět zpřísňují protikoronavirová opatření. Koncem července startují dodávky trolejbusů Škoda 32Tr, neprve klasických konvenčních, koncem srpna i parciálních. V druhé půlce září proběhly velkolepé oslavy 111 let MHD v Jihlavě, běhěm kterých byl zahájen provoz prodloužené linky C ke Kauflandu (koncový úsek obsluhují vozy na baterie).
IV. čtvrtletí Závěrem října opět přituhují protikoronavirová opatření. Provoz linky N je zcela přerušen, interval trolejbusových linek je v sedle prodloužen na 20 minut a rozsah provozu končí již o 23. hodině, nedlouho na to dochází ke změnám i u víkendových JŘ, kde je nastaven celodenní interval 20 minut.
Výhled
Městská doprava v Jihlavě do roku 2020 vstoupila ve výborné kondici, s intervalem 12 minut ve všední dny a 15 minut o víkendu. Do roku 2021 vstupuje finančně unavená kvůli hlubokým propadům tržeb, s intervalem 15 minut ve všední dny a 20 minut o víkendu.
Pandemické vyhlídky nepatří k nejlepším a návrat do normálního života je běh na dlouhou trať. Naštěstí ne vše kvůli pandemii zcela ztroskotalo. Výstavba trolejbusové tratě na Bedřichov by v roce 2021 měla zaznamenat svůj první výkop, který by měl být završen montáží trolejového vedení v roce 2022. I tak se nové mědi v roce 2021 zřejmě dočkáme, jelikož by mělo dojít k realizaci několika přípravných investic. Otázka obnovy vozového parku visí ve vzduchu, jelikož stále nebyly vypořádány námitky výběrového řízení na 6 parciálcích trolejbusů.