Letopočet 2023 se s jistotou objeví v každé publikaci, jež se bude historii jihlavské MHD věnovat. K tomuto roku se vážou rozsáhlé změny linkového vedení v souvislosti se zavedením provozu na nové trati do Bedřichova. Každopádně to ovšem neznamená, že by se nic jiného nedělo.
I. čtvrtletí
Během ledna se DP připravuje na únorové změny. V půlce ledna se krátce objevuje na linkách zapůjčený minibus ISUZU. 1. února je spuštěn provoz dle nových jízdních řádů, čímž je zahájen plný provoz trolejbusů na bedřichovské trati. Zároveň probíhá aktivní rekonstrukce trolejbusové trati k Hlavnímu nádraží.
II. čtvrtletí Během jarních měsíců dochází ke korekcím jízdních řádů autobusových linek. Dokončuje se rekonstrukce trati k Hlavnímu nádraží. Výstavba jihovýchodního obchvatu města odřízla autobusovou smyčku V Ráji.
III. čtvrtletí Na začátku července dochází ke krátkodobé uzavírce Znojemské ulice pod Masarykovým náměstím. Změny trasy se dotkne všech linek MHD, které jsou přetrasovány do ulici Hradební a Dvořákova. Provoz je v drtivé míře zajišťován autobusy a parciálními trolejbusy. Během prázdnin dopravní podnik zahájil zkušební provoz autobusů na bioplyn. V lokalitě Purmerendská byla vystavěna nová zastávka pro obsluhu MHD. Od 4.9. dochází ke změnám jízdních řádů, dosavadní školní neveřejné spoje jsou převedeny do nových linek š. V Hradci Králové začíná zkušební provoz trolejbusů SOR TNS 12. V půlce září započala rozsáhlá a nároční oprava ulice Romana Havelky s kruhovým objezdem.
IV. čtvrtletí 3. října zahajuje zkušební provoz s cestujícími první trolejbus SOR TNS12. Do konce roku je dodáno všech šest vozů. Začátkem prosince dopravní podnik představil novinku – Vánoční trolejbus. Den před Štědrým dnem je z důvodu kalamitní situace provoz MHD zcela zastaven. Zprůjezdnění některých komunikací se daří až během Vánočních svátků.
Výhled
Na začátek našeho výhledu se sluší dodat, že během roku 2023 byl zbourán původní Horácký zimní stadion a aktivně probíhá výstavba Horácké arény. Tato stálice tak z našich výhledů vypadává.
V roce 2024 nás čeká příchod nového autobusu doposud nevyužívané délky 10,5. Náhradní minibusy Rošero, jejichž kapitola se tento rok uzavře. Zároveň dopravní podnik modernizuje trolejové vedení ve vozovně, vystaví měnírnu a v rámci rekonstrukce trolejového vedení na Brtnické ulici vystaví trolejový apendix na Znojemské ulici. Připravuje se tím na přesměrování trolejbusové linky E do Ráje, ke kterému by mělo dojít v letošním roce.
Společně s Rájem by se přivedení trolejbusů měla dočkat i konečná Purmerendská. Na podzim by měla začít výstavba dopravního terminálu, která přinese také četná omezení provozu