Stávající projekt navazuje na projekty z let 1985 a 1990. Využívá prostého, nekompenzovaného vedení, pro jehož uchycení je v největší možné míře využito výložníků na ocelových stožárech, vybavených současně veřejným osvětlením.
Počátek tratě je na kruhovém objezdu u Kauflandu. Ten bude v rámci výstavby nové tratě upraven. Bude osazen elektrickými výhybkami (3ks) a sjížděcími výhybkami (3ks) v tahovém provedení. Řešení trolejových stop bude umožňovat odbočení do všech směrů, otáčení ze všech směrů a otáčení po kruhovém objezdu stále dokola.
Od kruhového objezdu bude trať pokračovat ulicí Sokolovskou. Na úrovni křižovatky s ulicí Strmou se bude nacházet úsekový dělič. Trať bude pokračovat vzhůru serpentinou, na úrovni ulice Fügnerovy bude druhý úsekový dělič. Trať pokračuje do zastávky Královský vršek, kde je trolej zatažena do zastávkových bypassů. Dále dlouhou rovinou k zastávce Na Růžku. Křižovatka Na Růžku je od začátku projektována pro výstavbu odbočení do Kollárovy ulice, čemuž bude odpovídat například rozložení sloupů.
Hned další křižovatka s ulicí Slavíčkovou je řešena obdobně. Projekčně se ovšem připravena pouze pro odbočení z a do centra. Trať dále pokračuje rovně ulicí Sokolovskou, na úrovni křižovatky s ulicí Jungmannovou se nachází další úsekový dělič. U zastávky ul. 5 května trať mijí první ze dvou nových měníren. MR3 bude umístěna v těsné blízkosti zastávky ve směru z centra, napájet bude úseky od zastávky Královský vršek ke Kronospanu. Křižovatka s ulicí 5. května je rovněž projekčně připravena pro odbočení z a do centra. Za mírnou levotočivou zatáčkou se trať stáčí prudce vpravo. Po nadjezdu překoná železniční trať číslo 225 a levým protiobloukem se dostane k zastávce Kronospan. Za zastávkou se nachází další úsekový dělič. Pokračuje stále přímo přes zastávku Rybníček, kde se po táhlém stoupání dostává k zastávce Škola Bedřichov.
Zde menší vsuvka k lokalitě Domácí potřeby. Název Domácí potřeby nesla zdejší lokalita v dobách, kdy zde byla zastávka a ukončeny spoje linky 3. Po prodloužení k závodu Bosch Diesel byla lokalita opuštěna a vlastně nenese žádný aktuální název (název Domácí potřeby již aktuální není). Jelikož poslední zastávka je velmi vzdálená (Škola Bedřichov), do doby než dostane lokalita aktuální název je stále popisována jako Domáci potřeby.
Před inkriminovanou smyčkou se trať rozděluje. Nachází se zde jedna elektrická, jedna sjížděcí výhybka a jedno křížení. Rovně trať pokračuje k blízké smyčce Domácí potřeby, vpravo ke konečné Bosch Diesel. Smyčka je k samotné trati napojena krátkou spojovací komunikací. Smyčka Domácí potřeby využívá zázemí přestupního terminálu vybudovaného v 80. letech. Smyčka je řešena jako dvoustopá, pojížděná proti směru hodinových ručiček. Uprostřed smyčky se nachází druhá měnírna. MR4 bude zajišťovat napájení úseků od Kronospanu až na samý konec trati.
Trať bude dále k Bosch Diesel pokračovat za větvením do smyčky Domácí potřeby táhlým pravým obloukem, za nímž se bude nacházet úsekový dělič. Překoná kruhový objezd se silnicí II/352 a pokračuje poslední rovinkou k odbočce do terminálu u Bosch Diesel. Zde trať bude odbočovat doprava, ovšem z přímého směru bude přivedena jedna trolejová stopa. Ta bude začínat těsně před zastávkou Bosch Diesel, odbočka. V této zastávce budou umístěny natrolejovací stříšky, což už patrně napovídá o účelu této kusé větvě. Bude sloužit pro natrolejení parciálních trolejbusů. Jednostopá trať poté bude pokračovat krátkým pravotočivým obloukem k popisované odbočce do fabriky, kde se sjížděcí výhybkou připojí na stopu směrem do města. Stahování sběračů parciálních trolejbusů bude v opačném směru probíhat za jízdy.
Po odbočení k terminálu u Bosch Diesel se trať vine nízkým stromořadím až ke konečné Bosch Diesel. Pokračuje přímo až na jeho konec, kde se otáčí na kruhovém objezdu. Hned na kruhovým objezdem, nyní již ve směru do centra, avšak stále ještě před výstupní zastávkou, se nachází elektrická výhybka. Přibližně mezi výstupní a nástupní zastávkou se nachází křížení, které vzájemně kříží obě trolejové stopy. Za nástupními zastávkami se trolejové stopy opět sjedou sjížděcí výhybkou a pokračují zpět do městě. Toto řešení trolejového vedení s tzv. předjízdnou stopou umožní sofistikovanější vzájemné předjíždění trolejbusů v rámci terminálu.
Pro zájemce je veřejně přípstupná projektová dokumentace - odkaz.