Koncem dubna začala rekonstrukce největší tepny Březinek Okružní ulice. Tato ulice se vyznačovala nejrychlejším provozem v Jihlavě a celkem hodně velkým
počtem vážných dopravních nehod. Navíc po letošní zimě byl její povrch v katastrofálním stavu. Tak rozhodli páni radní o její rekonstrukci.
U Hotelu Jihlava, duben. |
Ta zahrnovala snížení počtu pruhů ze dvou na jeden v každém směru - byl vytvořen středový pás a místy s odbočovacími pruhy. Toto zúžení prý ocení zvláště chodci, jelikož se bude snadněji přecházet. Můžeme však vidět, že chodci stále přecházejí všude možně.
Byl vybudován nový kruhový objezd u Kalvárie, pro plynulejší výjezd z Březinek. Ovšem je hodně malý, takže vozy MHD mají problémy se zde vytočit. V horní a dolní části se vytvořilo podél komunikace sedmdesát parkovacích míst.
Středový pás v místech u Lidla, květen. |
Celá rekonstrukce probíhala za provozu, ten byl pouze omezen dopravním značením. MHD se to dotklo pouze cca týdení výlukou při přeložce trolejového vedení.
Budování kruháče u Kalvárie, květen. |
Kruháč u Kalvárie, srpen. |
Město si od této rekonstrukce za 18 milionů slibuje snížení počtu dopravních nehod, snížení rychlosti, vetší bezpečnost chodců. Ovšem až teď se zjišťujou katastrofální následky projektu.
Průjezd ulicí je komplikovaný dochází k zácpám, vozy záchraných sborů mají problémy projet, v zimě se nebude moci projet s prohrnovačem.
V neposlední řadě jsou parkovací místa pro místní nepoužitelná, neb jsou auta na nich z dohledu majitelů, což se jim tam z důvodů krádeží nevyplatí stát.
Ukončení prací skončilo v půlce srpna.
Křižovatka u Lidla, duben. |
Křižovatka u Lidla, srpen. |
Horní část Okružní, zde vzniknou parkovací místa, duben. |
Horní část Okružní - parkovací místa, srpen. |
Středový pás v místech u Lidla, květen. |
Pohled od kruháče směrem k Hotelu Jihlava, srpen. |