Tiskem v posledních týdnech proběhlo několik zpráv o údajných změnách v MHD. Pojďme si je tedy shrnout, co nás nejspíše čeká v nejbližších měsících. Všechny zprávy v médiích pocházejí z výsledků
dopravního průzkumu. Co bude realizováno ve skutečnosti, ukáže až čas.
1. změna -> Měl by vzniknout bus pruh na Brněnském mostě směrem do centra. Možná bude pokračovat ještě dále na velkou světelnou křižovatku u Cityparku, ovšem musí zmizet chodník kolem hradeb.
2. změna -> Další bus pruh, a to od Pražského mostu ke kruhovému objezdu u Rozkvětu.
3. změna -> Intervaly u trolejbusů by měly činit 12 minut ve špičce. A 15 minut o víkendu. U autobusů 12, 36 je snaha zavést 15 minut ve špičkách a pravidelný jízdní řád.
4. změna -> Vznik expresních linek do průmyslových zón. a) Horní Kosov - přivaděč - Bosch Diesel | b) Demlova - Březinova - Hruškové Dvory - Bosch Diesel
5. změna -> Přetrasování linky 6 do ulice Benešova a Vrchlického až do Starých Hor, ČD.
6. změna -> Rozdělení linky 4 na dvě linky. a) Heroltice - Henčov - Moravské kovárny - Hruškové Dvory - Polenská - Masarykovo nám. | b) Masarykovo nám - Hl. nádraží - Moravské kovárny -
Tesla - Průmyslová - Hruškové dvory - Hl. nádraží - Masarykovo nám.
7. změna -> Dostavba trolejbusové trati Vrchlického ulicí a úseku mlékárna - Staré Hory, ČD. S tím změna vedení linek trolejbusů. Zánik linky "BI". Linka "B" od zastávky Na Hliništi vedenena po Vrchlikého do
Starých Hor, ČD. A nově vzniklá linka "D" v možné trase Poliklinika - Seifertova - Sokolovna - Chlumova - Hl. nádraží ČD.
- - - - - - -
A co je plánováno ještě v delším horizontu?
8. změna -> Do roku 2022 by mohlo přijít až 31 nových vozidel MHD dle IPRÚ.
9. změna -> Výstavba dopravního terminálu u Městského nádraží. A s tím výstavba trolejového vedení k němu. (do r. 2023)
10. změna -> Možná výstavba trolejového vedení ulicí Hradební.
|