Po dlouhé době přišel rok vesměs nabytý událostmi. Přestože nedošlo k žádné změně ve vozovém parku, linkové vedení se otřáslo v základech. Nová linka MHD a nadměrná výluková aktivita zbarvila každoroční událostní šeď. A protože událostí bylo skutečně mnoho, uvedeme přehled opět měsíční.
Leden Šestý den v měsíci je zahájen provoz na lince 6. Linka v provozu každý den celodenně. Vyprávován je výhradný druhý minibus IVECO Rošero, jako náhrada vyjíždí vůz Karosa B952E. Konce měsíce v rámci SO vůz 111 obdrží celovozovou reklamu na zájezdovou dopravu DPMJ (podobného duchu jako Magelys 113).
Únor Výrobce Rošero zapůjčil DP na ukázku předváděcí vůz ve městském provedení. Vůz nevyjel do provozu s cestujícím. Začíná se hovořit o nízkém obratu cestujících na lince 6.
Březen Vůz 87 přišel o reklamu na MFDF, zůstal v bílé barvě. Nízká frekvence cestujících na lince 6 se stává terčem médií. Linka bude proto zkušebně od 1.4. do 31.6. zdarma s cílem nalákat cestující. Bylo vyhlášeno výběrové řízení na montáž trolejí a napájecích kabelů v ulici Vrchlického. Veřejnosti jsou prezentovány detaily Pávovské výluky.
Duben Na apríla započala výluka na Pávově odkaz. Jsou představeny detaily rekonstrukce Pražského mostu a mostu u Kronospanu.
Květen Na prvního máje se objevují na lince E autobusy. Trolejbusy se na Motorpal nepodívají půl roku. Uzavírka mostu u Kronospanu se přesouvá na červen. Posledního dne v měsíci trolejbus 74 přichází o CVR.
Červen 16. června je zahájena výluka mostu u Kronospanu. Vzhledem ke stále nelichotivé frekvenci cestujících na lince 6 je rozhodnuto o prodloužení provozu zdarma do posledního července.
Červenec Výběrové řízení na TT Vrchlického bylo zrušeno a vypsáno znova. Započala rekonstrukce zastávek Okrajová a Na Růžku. Rozbíhá se projekt telematiky. Jsou upravovány křižovatky pro rozpoznání vozů MHD, autobusy a trolejbusy dostávají vysílací vybavení. Je zahájen zkušební provoz systému.
Srpen Linka 6 je od prvního dne měsíce bezplatná, zároveň byl omezen její provoz na čas ranní i odpolední špičku (i v dnech pracovního klidu). Trolejbus 87 byl ve smyčce Motorpal hala představen veřejnosti s novou CVR na MFDF 2014. Byla otevřena zastávka Okrajová, přesunuta byla ovšem zastávka S.K.Neumanna, přičemž dojde k rekonstrukci celé ulice a prostoru zastávek.
Září Výstavba TT Vrchlického odložena, výběrové řízení zrušeno. Vůz 220 dostává odlišně graficky zpracovanou CVR na City Park.
Říjen Patnáctého října končí velká výluka v severní části města. O dvou víkendech dochází k nepravidelnostem na lince C v důsledku s rekonstrukcí ulice S.K.Neumanna. Na lince jezdí autobusy, v prvním případě ze zastávky S.K.Neumanna jedou ulicí Kainarova a Jarní, v druhém případě je přerušena obluha Horního Kosova, autobusy se otáčení u přejezdu ve Starých horách. Po dobu čtyř dnů je přesunuta zastávka Hradební, linky 36 a 7 jezdí v jejím směru oklikou přes Štefanikovo náměstí a ulici 17. listopadu. Koncem měsíce se na měsíc uzavírá ulice Polenská. Poslední den v měsíce se otevírá Pražský most s novým TV.
ListopadNa linku E se po půl roce vracejí trolejbusy. O jednom víkendu neobsluhuje linka 4 místní část Henčov.
ProsinecV ulici Fritzova vznikla zastávka v léte napoužívaném směru. Bude na ní zastavovat linka 6 ve směru na Městské nádraží. Je představena koncepce posílení provozu na lince 10 po Novém roce.
Výhled
Jistou prognózou do roku 2015 je opětovná existence linky X v její Pávovské větvi. Proslýchá se vyřazení vozů 21Tr a rekonstrukce trolejového vedení v ulici Havlíčkova. Spuštění telematiky a instalace nového sledovacího zařízení ve vozech MHD by mohla rozhoupat projekt inteligentních zastávek.